Nationale postcode loterij en bel me niet register

Door Wist geen Naam op woensdag 18 juni 2014 16:44 - Reacties (43)
Categorie: Fun, Views: 8.295

Telemarketers die mij opbellen sta ik altijd vriendelijk te woord. Zoals vandaag toen ik werd gebeld door de Nationale postcode loterij. Die iets zei wat mij de keel inschiet.

Hieronder het gesprek. Namen zijn fictie.

Ik: Hallo met Jan Waterman.
Nationale postcode loterij: Hallo?
Nationale postcode loterij: Met Jeroen van Nationale postcode loterij.
Ik: Hallo met Jan Waterman.
Nationale postcode loterij: Spreek ik met mevrouw Linda?
Ik: Nee, u spreekt met Jan Waterman.
Nationale postcode loterij: Van wie is dit abonnement?
Ik: Van mij maar iemand anders betaald het.
Nationale postcode loterij: Van wie is dit abonnement?
Ik: Van mijn. Het zit in mijn toestel. Maar ik betaal het niet.
Nationale postcode loterij: Meneer ik hoor u slecht.
Ik: Nou ik hoor u gewoon goed en met mijn toestel is niks mis.
Nationale postcode loterij: Meneer ik bel later wel terug. Ik stuur u door naar een bandje voor het bel me niet register.
Ik: nee. U moet mijn aanbieden om mij in schrijven in het bel me niet register.
Nationale postcode loterij: Pardon?
Ik: U kunt mij wel door sturen naar een bandje, Waar ik geen problemen mee heb. U hoort mij alleen aan te bieden in het bel me niet register.
Nationale postcode loterij: Moet ik dat doen?
Ik: Nee dat doe ik zelf wel.

Nationale postcode loterij medewerker hangt op zonder gedag te zeggen. :+

Even wat achtergrond informatie:

Laat u inschrijven in het Bel-me-niet Register
Wilt u alle ongewenste verkooptelefoontjes stoppen? De verkoper is verplicht om de inschrijving gratis voor u te regelen. Dan hoeft u zelf niets meer te doen. Werkt het bedrijf niet mee? Of biedt het u de mogelijkheid niet? Dan is het bedrijf ook in overtreding. U kunt een klacht indienen bij ConsuWijzer.

bron: consuwijzer

Volgende: Rot ambulance 11-'14 Rot ambulance
Volgende: Slogans van bedrijven 04-'14 Slogans van bedrijven

Reacties


Door Tweakers user Pathogen, woensdag 18 juni 2014 16:49

Ik wijs bedrijven er liever op dat ze verplicht zijn op mijn verzoek mijn persoonsgegevens te verwijderen. Ga me niet ook nog eens laten registreren in een bel-me-niet register, dat vervolgens doodleuk genegeerd of zelfs misbruikt wordt.

Door Tweakers user Jesserr, woensdag 18 juni 2014 16:50

Maar ze bieden toch wel de mogelijkheid? ("Of biedt het u de mogelijkheid niet?")

Door het woordje of, betekent het toch, OF verkoper regelt het, OF verkoper biedt mogelijkheid.

Daarnaast. Regelt de verkoper het niet gratis voor u, door middel van het bandje? Kan dat niet gezien worden als regelen?

Ik bedoel dus niet in alle redelijkheid, want in alle redelijkheid bellen ze gewoon niet meer als je daarom vraagt, maar ik bedoel in de zin van, kun je het niet zo opvatten als verkoper zijnde?

Door Tweakers user Rob, woensdag 18 juni 2014 16:50

Het is toch wat Linda

Door Tweakers user Wist geen Naam, woensdag 18 juni 2014 16:56

Jesserr schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 16:50:
Maar ze bieden toch wel de mogelijkheid? ("Of biedt het u de mogelijkheid niet?")

Door het woordje of, betekent het toch, OF verkoper regelt het, OF verkoper biedt mogelijkheid.

Daarnaast. Regelt de verkoper het niet gratis voor u, door middel van het bandje? Kan dat niet gezien worden als regelen?

Ik bedoel dus niet in alle redelijkheid, want in alle redelijkheid bellen ze gewoon niet meer als je daarom vraagt, maar ik bedoel in de zin van, kun je het niet zo opvatten als verkoper zijnde?
Iedere mens vat het anders op. Maar volgens mij is het zoals je het bandje afluister dat er niet komt van toets 1 om u in te schrijven in het bel me niet register. Ze bieden dan niet het mogelijkheid aan. Ze moeten vragen of ze mij moet inschrijven of via een bandje met toets 1 om u in te schrijven in het bel me niet register.

Door Tweakers user hyptonize, woensdag 18 juni 2014 17:55

Ben je toevallig ook loodgieter van beroep? Dan is Jan de Waterman een leuke merknaam!

Door Tweakers user Wist geen Naam, woensdag 18 juni 2014 18:27

hyptonize schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 17:55:
Ben je toevallig ook loodgieter van beroep? Dan is Jan de Waterman een leuke merknaam!
Nee is een fictie naam.

Door Tweakers user Coen Rosdorff, woensdag 18 juni 2014 22:41

Dat bandje van de PL doet het nog eens niet ook.
Ik heb me al tig keer naar het bandje laten sturen. Maar je hoort eerst niks en dan verbreekt de verbinding. Vooral de op het storingsnummer van m'n vorige werk belde ze zeker 1 keer per kwartaal. Nooit het bandje kunnen horen en kunnen aanmelden.

Door Tweakers user boomr, donderdag 19 juni 2014 08:10

Wij hebben een sticker bij onze deurbel hangen met daarop de tekst Geen verkopers en geen bedelaars etc. Wij geven op een andere manier aan goede doelen.

Er bellen nog VAAK mensen aan! Een keer een muts die het gesprek begon met: Hallo meneer, ik ben hier niet om iets te verkopen hoor (en wijst naar de sticker) maar ik vroeg me af waar u uw energie van krijgt. Ik zeg: Ik ook!
Hahaha meneer. maar wist u dat u blablabla kunt besparen door...ik onderbreek haar en zeg: kom je me nu een nieuwe energieleverancier aansmeren? Is het niet handig als je dan eerst eens terug gaat naar de basisschool om te leren lezen?


En eergisteren een mevrouw die de sticker helemaal niet gezien had (als ik dr moet geloven) met een collectebusje voor de hartstichting. Die ietsje vriendelijker behandeld:)

vroeger toen wij nog een appartement huurden was het allemaal niet zo erg, sinds we in een redelijk nette straat wonen in een koophuis is het letterlijk elke dag raak! BERGEN collectanten en bedelaars (mensen die serieus aan de deur komen om te klagen dat ze niet rond kunnen komen etc) en mensen die meuk aan de deur proberen te verkopen. HEERLIJK zo'n sticker! scheelt ons echt 90% van de belletjes!

Door Tweakers user -RetroX-, donderdag 19 juni 2014 08:17

Het bel-me-niet register is alleen bedoeld tegen acquisitie (verkoop). Als je "klant" bent bij een bedrijf (zoals ik lees in je mono/diagloog) gaat het bel-me-niet register niet op. Als bestaande klant kan je je dan wel weer beroepen op het recht van verzet maar dit moet je dan apart aangeven bij het betreffende bedrijf.

https://www.bel-me-niet.nl/vragen/wat-het-recht-van-verzet

Door Tweakers user Wist geen Naam, donderdag 19 juni 2014 08:22

-RetroX- schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 08:17:
Het bel-me-niet register is alleen bedoeld tegen acquisitie (verkoop). Als je "klant" bent bij een bedrijf (zoals ik lees in je mono/diagloog) gaat het bel-me-niet register niet op. Als bestaande klant kan je je dan wel weer beroepen op het recht van verzet maar dit moet je dan apart aangeven bij het betreffende bedrijf.

https://www.bel-me-niet.nl/vragen/wat-het-recht-van-verzet
Ik ben helemaal geen klant. Loterijen bellen je altijd om je iets aan te smeren.

Door Tweakers user -RetroX-, donderdag 19 juni 2014 09:14

Wist geen Naam schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 08:22:
[...]
Ik ben helemaal geen klant. Loterijen bellen je altijd om je iets aan te smeren.
vanuit je blog:
Nationale postcode loterij: Van wie is dit abonnement?
Ik: Van mij maar iemand anders betaald het
Geen klant inderdaad...

[Reactie gewijzigd op donderdag 19 juni 2014 09:15]


Door Tweakers user Andros, donderdag 19 juni 2014 10:25

Kan toch gewoon het telefoon abonnement zijn en dat hij de telefoon van zus/vriendin opneemt?

Door Tweakers user -RetroX-, donderdag 19 juni 2014 10:34

Andros schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 10:25:
Kan toch gewoon het telefoon abonnement zijn en dat hij de telefoon van zus/vriendin opneemt?
De PL refereert aan een naam én weet dat er een abonnement is. Logischerwijs redeneer ik dat de PL belgeit het heeft over het abbonement op de PL. Zelfs als dit niet juist is dan heeft de belgeit het nog steeds over een of ander abonnement (bv die van de telefoon). Dan is de klant-relatie nog niet uit het zicht. In het ergste geval heeft een partij (de commerciele kant van dat 'abonnement') de gegevens verpatst.

Dat bel-me-niet register is best handig. Maar als ik sta ingeschreven in dat register en een partij belt mijn buurman en ik neem daar de telefoon op... zou ik me dan kunnen beroepen op dat register? Lijkt me niet he...

[Reactie gewijzigd op donderdag 19 juni 2014 10:36]


Door Tweakers user EJlol, donderdag 19 juni 2014 10:50

lj_tree schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 08:10:
Wij hebben een sticker bij onze deurbel hangen met daarop de tekst Geen verkopers en geen bedelaars etc. Wij geven op een andere manier aan goede doelen.

Er bellen nog VAAK mensen aan! Een keer een muts die het gesprek begon met: Hallo meneer, ik ben hier niet om iets te verkopen hoor (en wijst naar de sticker) maar ik vroeg me af waar u uw energie van krijgt. Ik zeg: Ik ook!
Hahaha meneer. maar wist u dat u blablabla kunt besparen door...ik onderbreek haar en zeg: kom je me nu een nieuwe energieleverancier aansmeren? Is het niet handig als je dan eerst eens terug gaat naar de basisschool om te leren lezen?


En eergisteren een mevrouw die de sticker helemaal niet gezien had (als ik dr moet geloven) met een collectebusje voor de hartstichting. Die ietsje vriendelijker behandeld:)

vroeger toen wij nog een appartement huurden was het allemaal niet zo erg, sinds we in een redelijk nette straat wonen in een koophuis is het letterlijk elke dag raak! BERGEN collectanten en bedelaars (mensen die serieus aan de deur komen om te klagen dat ze niet rond kunnen komen etc) en mensen die meuk aan de deur proberen te verkopen. HEERLIJK zo'n sticker! scheelt ons echt 90% van de belletjes!
Tja die niet collecte stickertjes zie ik regelmatig over het hoofd als ik aan het collecteren ben (jantje beton, voor scouting). Weinig huizen hebben zo'n sticker, en vaak wordt het op verschillende plekken opgehangen (maar nooit echt vlak boven, of vlak onder de bel). Zo'n sticker zie je pas nadat je hebt aangebelt, en het enige wat je dan nog kan doen is doen alsof je het niet gezien hebt, en stiekem hopen dat de mensen alsnog geld geven (wat soms dus ook gebeurt) :').

Door Tweakers user boomr, donderdag 19 juni 2014 11:03

EJlol schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 10:50:
[...]


Tja die niet collecte stickertjes zie ik regelmatig over het hoofd als ik aan het collecteren ben (jantje beton, voor scouting). Weinig huizen hebben zo'n sticker, en vaak wordt het op verschillende plekken opgehangen (maar nooit echt vlak boven, of vlak onder de bel). Zo'n sticker zie je pas nadat je hebt aangebelt, en het enige wat je dan nog kan doen is doen alsof je het niet gezien hebt, en stiekem hopen dat de mensen alsnog geld geven (wat soms dus ook gebeurt) :').
Klopt....het kan gebeuren...en daarom ben ik tegen de bewuste dame ook vrij vriendelijke gebleven...maar tegen die andere muts die mijn een nieuwe energieleverancier aan probeert te smeren niet!:)
ze had duidelijk de sticker gezien en probeert het toch....

Door Tweakers user MAX3400, donderdag 19 juni 2014 12:50

Weet niet eens meer welk bedrijf het was maar ja...

Ik: goedenavond, met MAX3400
Bedrijf: ja, u spreekt met <voornaam> en we zijn bezig een onderzoek te doen naar het gedrag van mensen die bij een bepaalde interesse op basis van een zijdelings onderzoek eventueel interesse hebben in <nog meer onsamenhangend geneuzel.
Ik: ik onderbreek u even. Ik wil graag kenbaar maken dat ik geen interesse heb en van u verwacht dat u mij gaat aanbieden om me in te schrijven bij Bel-Me-Niet.
Bedrijf: hoezo?
Ik: ten eerste omdat u dat verplicht bent. Ten tweede omdat dit telefoonnummer nooit bij u bekend kan zijn gemaakt. Ten derde omdat ik echt geen interesse heb.
Bedrijf: ja maar. De computer beslist wil ik bel.
Ik: uw computer is dan niet correct ingesteld. Neemt niet weg dat u zich niet houdt aan de gedragscode
Bedrijf: *klik*

Het frappante was dat ik werd gebeld op mijn huistelefoon. Die alleen is aangesloten op het (geheime) VOIP-nummer wat ik van mijn ISP heb gekregen. De enige reden dat er een toestel staat, is om 112 te kunnen bellen als mijn andere 2 telco's op de GSM's om welke reden dan ook geen dekking hebben.

Eerstvolgende keer ga ik gewoon wel alle informatie opvragen en daarna een formele klacht indienen bij het bedrijf.

Door Tweakers user -RetroX-, donderdag 19 juni 2014 13:07

Een beetje dailer kan je zo instellen dat er gehele reeksen met nummers gewoon worden gebeld. Als er opgenomen wordt schakelt de dailer het gesprek door naar een belgeit. Dat is vaak ook de reden dat die belgeiten de eerste 5 seconden van je gesprek (waarin je je naam noemt) vaak niet horen.

Door Tweakers user Wist geen Naam, donderdag 19 juni 2014 15:59

Voor de duidelijkheid: Wij zijn geen lid ze bellen iedereen gewoon op.

Door Tweakers user m-vw, donderdag 19 juni 2014 19:43

-RetroX- schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 08:17:
Het bel-me-niet register is alleen bedoeld tegen acquisitie (verkoop). Als je "klant" bent bij een bedrijf (zoals ik lees in je mono/diagloog) gaat het bel-me-niet register niet op. Als bestaande klant kan je je dan wel weer beroepen op het recht van verzet maar dit moet je dan apart aangeven bij het betreffende bedrijf.

https://www.bel-me-niet.nl/vragen/wat-het-recht-van-verzet
De grap is dat ik wel mee doe met de PL en dat ik toch steeds wordt doorverwezen naar het bandje.

Ik heb al diverse keren gevraagd of het niet mogelijk is om bij mijn naam een opmerking te zetten dat ze mij niet meer moeten bellen. Maar blijkbaar kan men dit niet.

Door Tweakers user ardana, donderdag 19 juni 2014 21:44

Mijn oplossing: altijd doen of je iemand anders bent. Dus stel, het abonnement staat op jouw naam (mw. A. Ardana). Als er dan gebeld wordt met geblokkeerd nummer, dan neem ik op zonder naam. Dan vragen ze "Spreek ik met mw. Ardana?" "Nee, daar spreekt u niet mee". "Ow, is zij in de buurt?" "Nee, ik weet niet wie dat is". "Ow, ok, dan wens ik u een prettige dag".

Sinds ik daarmee begonnen ben, is het aantal telefoontjes érg rap afgenomen naar 0.

Door Tweakers user Kevinp, donderdag 19 juni 2014 22:45

ik moet zeggen ik weet niet hoe ze aan sommige nummers komen. Maar mijn nummer bij Ziggo en Tele2 is not altijd "veilig" geweest. Voor aanbiedingen mbt ziggo belt altijd ziggo zelf.

Mobiel wordt ik ook allene door Tele2 (en natuurlijk vrienden/familie) gebeld.

Door Tweakers user FiXeL, vrijdag 20 juni 2014 02:19

Dit soort grapjassen ben ik snel klaar mee, en ja, vooral van de nationale postcode loterij want die weten blijkbaar keer op keer niet dat mijn mobiele nummer in het bel me niet register staat... (zeker vergeten?)

Telefoon gaat...

- Ik: met henk (fictieve naam, maar lekker belangrijk ook)
- Telefonist: Ja u spreekt met blah blah en we willen u namens de nationale postcode loterij een aanbieding doen, of whatever het praatje ook is, we willen geld aan u verdienen.
- Ik: mooi, maar ik wil u er toch even op wijzen dat dit nummer in het bel me niet register staat.
- Telefonist: korte stilte... Meneer, volgens mijn gegevens staat u er niet in, wilt u dat ik u opnieuw aanmeldt bij het bel me niet register?
- Ik: Goedenmiddag *en hangt op*

Mn UPC nummer nog geen gedonder mee gehad, maar die heb ik tijdens het afsluiten van het abbo op geheim laten zetten.

Door Tweakers user linkforsoad, vrijdag 20 juni 2014 04:44

lj_tree schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 08:10:
Er bellen nog VAAK mensen aan! Een keer een muts die het gesprek begon met: Hallo meneer, ik ben hier niet om iets te verkopen hoor (en wijst naar de sticker)
Ah, die smoes proberen ze hier ook al. Van loten tot glasvezelaansluitingen, 'ik kom u niets verkopen hoor'. Ik beperk mij meestal tot "oh, dus u doet vrijwilligerswerk?" op een enorm cynische toon. Tot nu toe snappen ze de hint en vertrekken ze alsnog.

Door Tweakers user gast, vrijdag 20 juni 2014 08:09

Wat een drama allemaal.

Door Tweakers user Andros, vrijdag 20 juni 2014 10:06

Ja, soms kunnen de bel en langsdedeur miepjes best vervelend zijn. Maar om er nou zo'n heisa om te maken... Zeg gewoon "nee dank je", hang op/doe deur dicht en ga door waar je mee bezig was. Als iedereen dat doet zijn we snel van alles af, zolang mensen er op in gaan gaan ze door. Zonder klanten heeft het geen zin meer, probleem opgelost :)

Door Tweakers user i-chat, vrijdag 20 juni 2014 11:12

lol ik ben ooit bedrijgt door zo'n aan de deur verkoper omdat ik hem dringend verzicht het portiek te verlaten, hij was namelijk via 1 huis binnen gekomen (oud vrouwtje), en stond vervolgens eerst bij mijn buren op de deur te bonken en daarna op die van mij)...

het bordje verboden toegang voor onbevoegden geeft me dan echter het recht hem weg te sturen, evenals de stickers op de brievenbussen.... probeerd ie een voet tussen de deur te krijgen die stomp in zijn maag maakte dat hij scheldend etc weg liep roepend dat hij de politie ging bellen, telefoontje met greenchoice en het verhaal uitgelegd heeft gezorgd dat ze me een fleuropbon stuurde en beloofde hem op staande voet te ontslaan ...

heb er daarna nooit meer iets van gehoord en het bosje bloemen heeft bijna 3weken gestaan.

Door Tweakers user Motrax, vrijdag 20 juni 2014 11:23

Die ratten bellen iedereen, ongeacht of het nummer in het bel-me-niet-register zit. En het bandje werkt inderdaad niet.

2 weken terug belden ze hier ook en ons thuisnummer zit zeker te weten in het register...

Door Heppieboeddah, vrijdag 20 juni 2014 12:33

Het wordt ets anders als je al bij dat bedrijf klant bent geweest:

Klant of klant geweest van het bedrijf of organisatie

Blokkades in het Bel-me-niet Register gelden alleen voor bedrijven en organisaties waar u geen relatie mee heeft. Ook al bent u ingeschreven in het Bel-me-niet Register, dan mag u toch nog gebeld worden door bedrijven of organisaties van wie u klant bent (geweest) voor een vergelijkbaar product of dienst.

Wenst u niet meer benaderd te worden door een bedrijf of organisatie waarvan u klant bent (geweest), dan kunt u bij het betreffende bedrijf of organisatie aangeven dat u niet meer door hen gebeld wenst te worden. Bedrijven en organisaties zijn wettelijk verplicht dit te verwerken. Dit wordt het “recht van verzet” genoemd.

Door Tweakers user MathijsParadijs, vrijdag 20 juni 2014 12:34

Klopt, de NPL heeft al vaker een boete gehad voor het bellen van mensen die wèl in het BMNR staan. He maakt ze schijnbaar niets uit, ze verdienen er dus genoeg aan.

Door Tweakers user Zilverdael80, vrijdag 20 juni 2014 15:39

De laatste tijd hangt de verkoper gewoon niet op, maar lazert me in de wacht ...
Gevolg; geen bandje, geen registratie, dubbele frustratie als ze een week later opnieuw bellen.

Door Tweakers user M-Opensource, vrijdag 20 juni 2014 15:39

Eergister ook weer een bedrijf aan de lijn gehad (MKB Collectieven). Zij hebben me al vaker gebeld en blijven ook volhouden dat ze dat mogen. De dame in kwestie claimde dat omdat ik sta ingeschreven bij de KvK zij het recht hebben mij te bellen, wat dus niet zo is volgens de regels van het bel-me-niet-register.

Inmiddels ben ik zo vaak gebeld dat ik er direct vol in ga en gewoon mijn eigen verhaal afsteek totdat ze het opgeven... en ik moet zeggen, ik word er steeds creatiever in :D

Ik heb inmiddels enkele pranks in mn hoofd en zal de volgende keer mn best doen om ze zo goed mogelijk in de zeik te nemen of van hun apropos af te krijgen. Ook neem ik elk telefoontje van dit soort bedrijven op en hopelijk gaat er een keer iets leuks uit komen.

(ik besef mij dat dit tegen de wet is, gesprekken opnemen, maar ik loop het risico graag als ik zo'n telemarketeer heerlijk in de zeik kan nemen. I'm at the point where I don't give a shit anymore).

Door Tweakers user linkforsoad, vrijdag 20 juni 2014 16:10

Andros schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 10:06:
Ja, soms kunnen de bel en langsdedeur miepjes best vervelend zijn. Maar om er nou zo'n heisa om te maken... Zeg gewoon "nee dank je", hang op/doe deur dicht en ga door waar je mee bezig was.
Dat heb ik ook heel lang gedaan, en meestal was men dan vriendelijk en vertrokken ze. Geen stickers of niks voor nodig. Sinds men begonnen is met glasvezel aanleggen had ik meerdere malen per week volk aan de deur, en daar zat volk tussen waarbij je de deur gewoon dicht kon gooien, dan belden ze nog een keer aan. Of de collega 2 minuten later of je het echt heel zeker wist.

Door Tweakers user G4H, vrijdag 20 juni 2014 16:15

Wat je zegt over het bel-me-niet-register klopt niet helemaal. De telemarketeer zegt het wat onbenullig, maar de volgende zin (of iets in die trant) is voldoende:

"En mocht u nog even aan de lijn blijven, dan krijgt u een bandje te horen waarin het bel-me-niet-register en het recht van verzet u wordt aangeboden."

Het bel-me-niet-register haalt overigens niks uit bij instanties die jou al kennen en die jij ook al kent. Dat wil zeggen: indien ze je gegevens hebben én als je al eens met ze te maken hebt gehad (klant geweest, meegedaan aan een actie etc.) dan mogen ze je altijd benaderen, of je nou in het BMNR staat of niet. Het recht van verzet daarentegen kan je gebruiken om, per instantie, aan te geven dat je niet meer gebeld wilt worden. :)

[Reactie gewijzigd op vrijdag 20 juni 2014 16:16]


Door Tweakers user MathijsParadijs, vrijdag 20 juni 2014 16:49

Eergister ook weer een bedrijf aan de lijn gehad (MKB Collectieven). Zij hebben me al vaker gebeld en blijven ook volhouden dat ze dat mogen. De dame in kwestie claimde dat omdat ik sta ingeschreven bij de KvK zij het recht hebben mij te bellen, wat dus niet zo is volgens de regels van het bel-me-niet-register.
Omdat je ingeschreven staat bij de KVK mogen ze je altijd bellen. Je wordt dan gezien als een bedrijf en niet als een 'persoon'. Het BMNR geldt hierin dus niet.

Door Tweakers user Dennis.deVries, vrijdag 20 juni 2014 20:19

Wat een onzin deze blog.

Door Tweakers user Wist geen Naam, zaterdag 21 juni 2014 11:57

Beste Dennis de Vries,

Dank u wel voor u zeer bruikbare feedback.
Ik ben constant bezig om deze blog nog beter te maken voor mensen zoals u. Met u zeer bruikbare feedback zal ik de blog nog beter maken.

Met vriendelijke groet Wist geen Naam

Door Tweakers user Ulster Seedling, zaterdag 21 juni 2014 16:21

M-Opensource schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 15:39:
(ik besef mij dat dit tegen de wet is, gesprekken opnemen, maar ik loop het risico graag als ik zo'n telemarketeer heerlijk in de zeik kan nemen. I'm at the point where I don't give a shit anymore).
Nee hoor:
Ius mentis:
Een telefoongesprek opnemen dat je zelf voert, mag je dus opnemen - ook wanneer je dat niet meldt aan de tegenpartij.

Door Tweakers user Xantios, zondag 22 juni 2014 14:23

Pathogen schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 16:49:
Ik wijs bedrijven er liever op dat ze verplicht zijn op mijn verzoek mijn persoonsgegevens te verwijderen. Ga me niet ook nog eens laten registreren in een bel-me-niet register, dat vervolgens doodleuk genegeerd of zelfs misbruikt wordt.
Vraag me niet waarom, maar ik heb dit dus ook even getest.
twee nieuwe SIM-Kaarten, geactiveerd, 3 maanden laten liggen, zodat iedereen die het nummer eventueel nog had het rustig heeft kunnen verwijderen.

een van deze nummers heb ik via de website van het bel me niet register in laten schrijven, om deze telefoontjes "tegen" te gaan.

Het resultaat? inderdaad! geen telefoontjes, tot na een paar dagen....

dit lijkt me een redelijk duidelijk punt maken naar deze club.

wat ik hier vermoed is dat wanneer je een callcenter achtige begint je deze lijst af kan halen bij het bel-me-niet-register zodat je kan filteren?

( Ik weet uit ervaring dat kleine opdrachten vaker niet dan wel uit een Excel bestand gelezen worden en in een bell-script geladen worden )

Het zou me niet verbazen als deze nummers in plaats van gefilterd worden er gewoon bij gekiept worden.

Tevens verkopen providers, en bedrijven dit soort nummers ook maar wat graag.

Al met al, het "bel me niet" register is een wassen neus register.

Door Tweakers user Xantios, zondag 22 juni 2014 14:24

Ik zou hier graag bronnen voor zien?
het is zover ik weet niet bij wet toegestaan om gesprekken op te nemen zonder de tegenpartij hiervan op de hoogte te stellen.

Mocht dit wel zo zijn, dan ga ik vandaag nog aan de slag met een leuke set-up :-)

Door Tweakers user Daanoz, zondag 22 juni 2014 23:17

Nou, weet je meteen een manier om snel van die lui af te zijn....

Telefonist: "hallo, hier met x van bedrijf y"
Jij: "pas op, dit gesprek kan worden opgenomen om je volledig voor lul te zetten."

Door Tweakers user MathijsParadijs, maandag 23 juni 2014 09:46

wat ik hier vermoed is dat wanneer je een callcenter achtige begint je deze lijst af kan halen bij het bel-me-niet-register zodat je kan filteren?
Bedrijven zijn verplicht pom de te bellen nummers langs het BMNR te halen, zodoende de nummers die hierin voorkomen NIET te bellen. Bellen ze deze nummers toch kan de persoon in kwestie een klacht indienen, waarna (vaak niet) het bellende bedrijf een boete krijgt.

Door Tweakers user himlims_, maandag 23 juni 2014 13:53

dagje hun mailserver ddossen is best effectief!!

Door Tweakers user hexta, dinsdag 1 juli 2014 15:03

M-Opensource schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 15:39:
Eergister ook weer een bedrijf aan de lijn gehad (MKB Collectieven). Zij hebben me al vaker gebeld en blijven ook volhouden dat ze dat mogen. De dame in kwestie claimde dat omdat ik sta ingeschreven bij de KvK zij het recht hebben mij te bellen, wat dus niet zo is volgens de regels van het bel-me-niet-register.

Inmiddels ben ik zo vaak gebeld dat ik er direct vol in ga en gewoon mijn eigen verhaal afsteek totdat ze het opgeven... en ik moet zeggen, ik word er steeds creatiever in :D

Ik heb inmiddels enkele pranks in mn hoofd en zal de volgende keer mn best doen om ze zo goed mogelijk in de zeik te nemen of van hun apropos af te krijgen. Ook neem ik elk telefoontje van dit soort bedrijven op en hopelijk gaat er een keer iets leuks uit komen.

(ik besef mij dat dit tegen de wet is, gesprekken opnemen, maar ik loop het risico graag als ik zo'n telemarketeer heerlijk in de zeik kan nemen. I'm at the point where I don't give a shit anymore).
Hier wat inspiratie _O_
https://www.youtube.com/watch?v=ZmKtS-k12b0

Reageren is niet meer mogelijk